Webdesign Blog FAQ Vacatures DOTworks Sitemap Contact

Weblogs en forums

U bent hier: Webdesign / Internet / Weblogs en forums / Weblogs en forums

Weblogs en forums

Voor sommige websites is het belangrijk dat u interactie hebt met de bezoekers. DOTworks is goed in het scripten van applicaties waarmee u kunt communiceren met uw potentiële klanten.

Communiceren met bezoekers

Hiervoor zijn verschillende mogelijkheden. Veelgebruikt en effectief is het inzetten van een weblog of een forum. Op deze manier kunt u een dialoog krijgen met uw bezoekers. Groot voordeel van beide applicaties is de toegankelijkheid. 

Weblogs

Een weblog (kortweg blog), is een speciale pagina waarop regelmatig een nieuwe bijdrage geplaatst wordt. De auteur van deze stukken (blogger genoemd) verstrekt informatie over zijn bedrijf, professie of iets dergelijks. De meeste weblogs bieden een overzicht van categorieën waardoor de bezoeker de content kan selecteren. 

Weblogs bieden hun lezers de mogelijkheid om te reageren op de verschillende weblogs. De beheerder van de weblog bepaalt of degene die reageert anoniem mag reageren of dat er een verificatie dient te gebeuren. U bepaalt dus welke gegevens u van uw bezoeker wenst te ontvangen en of deze gegevens online te bezichtigen zijn. Veel klanten kiezen er voor dat zij alleen de gegevens kunnen inzien.

Forum

Op een forum kunt u verschillende categorieën aanmaken. In deze categorieën kunnen bezoekers berichten posten en u en andere bezoekers kunnen op dat bericht reageren. De berichten kunt u afschermen van de buitenwereld zodat alleen de door u opgerichte community ervan kan profiteren.

Wij zetten een forum vaak voor onze klanten in om online te vergaderen. Veel ondernemers werken veel buiten de deur. Met een forum als online vergaderzaal kan iedere werknemer zelf bepalen wanneer hij/zij een bijdrage leest. Wel is het van belang dat iedereen begrijpt dat het forum dagelijks gecontroleerd dient te worden om up-to-date te blijven. Wanneer dit gebeurt is een forum een geweldige manier om zaken te bespreken en zelfs anoniem te stemmen over een bepaalde beslissing.

Gastenboek

Een gastenboek biedt eenzijdige communicatie. De bezoeker kan u complimenteren over de website of een een ervaring achterlaten over uw bedrijf. Veel restaurants gebruiken een online gastenboek om de ervaringen weer te geven. Zo helpen uw huidige klanten u met het overtuigen van nieuwe klanten. 

 

Re-design?

Meer informatie?
Afspraak maken?
Offerte Onvangen?
Vrijblijvend advies?
weblogs en forums

Twitter

Houd DOTworks in
de gaten via het
social medium (?) Twitter.

Andere bezoekers zochten op: